niedziela, 3 lutego 2013

KREWETKI NA NIEDZIELNY OBIAD

Obiecałam dzisiaj dodać zupełnie coś innego. Od nie pamiętnych czasów uwielbiam owoce morza, a w szczególności krewetki. Śmiać mi się chcę, bo będąc we Wrocławiu, wydaję więcej pieniędzy na jedzenie i dobrą kuchnię, niż na inne przyjemności.

Od dawna marzyłam by pojechać do Toskanii, póki co nie zostaje mi nic innego, niż próbowanie swoich sił w kuchni włoskiej i nie koniecznie makarony, pizze (niestety większość osób lubi kuchnię włoską, bo myśli że w skład jej wchodzi tylko spaghetti czy pizza).
Na pierwszy ogień rzucam wam pomysł na TOKSAŃSKĄ SAŁATKĘ Z KREWETKAMI I GREJPFRUTEM. Super połączenie smakowe - to pierwsze, co przyszło mi na myśl wraz z pierwszym kęsem. Toskańska, bo jej smak sprawia, że wyobrażam sobie tamtejsze regiony, gdzie powietrze faluje z gorąca, owoce są soczyste, a targi pełne owoców morza.


SKŁADNIKI:
  • 7 krewetek
  • ½ czerwonego grejpfruta
  • 1 łyżka sera feta
  • kilka oliwek
  • garść rukoli
  • oliwa z oliwek
  • ocet winny
  • szczypta soli
  • 2 liście sałaty lodowej

    WYKONANE:
Sparz krewetki. Grejpfruta obierz i podziel na cząstki, a każdą z nich na 3 części. W misce wymieszaj sałatę, rukolę, oliwki, grejpfruta i krewetki. Posyp pokruszoną fetą. Skrop oliwą i octem, posól do smaku.

Na drugie danie polecam RIGATONI Z KREWETKAMI W SOSIE TAJSKIM




SKŁADNIKI:
  • 2 garście razowego makaronu rigatoni
  • 8 krewetek tygrysich
  • 100 ml mleczka kokosowego
  • 1 pomidor, obrazy ze skórki i drobno pokrojony
  • szczypta płatków chilli
  • ¼ łyżeczki suszonej kolendry
  • 1 płaska łyżeczka cukru (na SB zamiennik)
  • 2 łyżki świeżej pietruszki, posiekanej

    WYKONANIE:
    Ugotuj makaron al’ dente.
    W rondelku zagotuj mleczko, dodaj pomidory, chilli i kolendrę. Wymieszaj i gotuj tak długo aż sos będzie tak gęsty jak chcesz. Dodaj cukier i krewetki, gotuj jeszcze 2 minuty.
    Przed podaniem makaron polej sosem z krewetkami i posyp pietruszką.

7 komentarzy:

  1. tak to pysznie wygląda na zdjęciach, a jednak ja nadal się boję :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Weź wyjdź z tymi swoimi pysznymi przepisami dobra?! :D
    Albo przeprowadź się do mnie i mi tak gotuj. O! To już lepszy pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie wygląda ta sałatka, ale co jak co krewetek ani owoców morza do ust nie wezmę ! fuu

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne przepisy! Sama mam fetę w lodówce, na ktorą nie miałam pomyslu! :)

    OdpowiedzUsuń