poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Moja POMIDORÓWKA

Zupa pomidorowa zawsze kojarzyła mi się z dzieciństwem. Dość często mama gotowała zupę w domu, natomiast w dość szybkim czasie pomidorówka nie stała się już moją ulubioną zupą. Mieszkam sama już 2,5 lata i dopiero nie dawno miałam okazję wypróbować przepisu. Na nowo zaczęłam uwielbiać smak tej zupy a w połączeniu z makaronem wg mnie smakuje lepiej niż z ryżem- chociaż co kto woli.

SKŁADNIKI NA 6-7 PORCJI: 

  • 3-4 marchewki 
  • 1 pietruszka 
  • 1/2 niedużego selera 
  • 2 kostki rosołowe 
  • ryż lub makaron typu świderki 
  • słoiczek koncentratu pomidorowego, albo krojone pomidory bez skórki z puszki (ja wybrałam koncentrat) 
  • 2 ziarnka ziela angielskiego 
  • 3 ziarenka pieprzu czarnego 
  • sól, pieprz mielony
WYKONANIE: 

  • Do garnka wlać wodę (1,5 litra), wrzucić kostki rosołowe i dodać jedną łyżeczkę soli. Dodać ziarnka ziela angielskiego oraz ziarenka pieprzu. Zagotować.
  • Obrać warzywa i albo zetrzeć na tarce o grubych oczkach (jeśli chcecie aby zupa była gęstsza), albo kroimy następująco: marchewki w krążki, pietruszkę na pół, a pół selera kroimy na dwie części. Warzywa wrzucić do wywaru i doprowadzić do wrzenia.
  • Dołożyć cały słoiczek koncentratu pomidorowego, albo pomidorów z puszki i doprawić zmielonym pieprzem, ciągle mieszając. Zagotować. 

SMACZNEGO :)

1 komentarz:

  1. twój blog nie wyświetla się w aktywności na bloggerze ani na bloglovinie, możesz coś z tym zrobić?

    OdpowiedzUsuń