piątek, 19 kwietnia 2013

Rosół

Tak jak wspomniałam w ostatnim poście, dzisiaj dodaję prosty i tani przepis na ROSÓŁ. Naszła mnie ogromna ochota na zupę, a z racji tego, że w Kłodzku mama w ogóle nie gotuje rosołu, postanowiłam zaciągnąć rękawy i przyrządzić swój pierwszy życiowy rosół, który wyszedł na pewno lepiej niż w niejednej restauracji. Spróbujcie i sami oceńcie.

SKŁADNIKI NA 7 PORCJI:

  • 40 dag drobiowych części (pierś, udka, skrzydełka) - ja do swojego rosołu wybrałam skrzydełka z kurczaka 
  • duża porcja włoszczyzny (3 marchewki, pół dużego selera, duży korzeń pietruszki, średni por) 
  • duży liść laurowy 
  • 5-6 ziarenek pieprzu 
  • pęczek natki pietruszki 
  • maggi
  • sól, pieprz


    WYKONANIE:


    1. Do dużego gara włożyć przemyte mięso drobiowe i zalać ok. 3,5 litra zimnej wody. Lekko osolić. Postawić na małym ogniu i tak ustawić temperaturę by mięso się wolno gotowało.

    2. Marchewkę, seler i pietruszkę obrać starannie. Wypłukać. Z pora usunąć zewnętrzne liście, a resztę dokładnie obmyć. Pokroić marchewkę na krążki i dla ułatwienia przekroić połowę selera na kawałek.

    3. Gdy wywar mięsny stanie się klarowny, wrzucić liść laurowy, ziarnka pieprzu oraz obrane i pokrojone warzywa. Przykryć i wolno gotować ok. 2 godzin.

    4. Po ugotowaniu odcedzić mięso i warzywa- za wyjątkiem marchewki. Podawać z makaronem "kluseczki" i posiekaną natką pietruszki.

    5. Z racji tego, że ja uwielbiam dobrze doprawione potrawy, dodaję również maggi i pieprz mielony do uzyskania lepszego smaku.


    SMACZNEGO:)



PRZEPIS NA ZUPĘ POMIDOROWĄ - JUŻ JUTRO !! Jeszcze łatwiejsza, jak rosół.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz